fredag 23 september 2011


Second Hand-tips nr 2
Dagens second hand-tips går till Uuskasutuskeskus, UK, ett av mina absolut favoritställen i Tallinn när det kommer till att fynda kaffekoppar eller billiga blusar. De huserar i en stor lagerlokal på Tatari 64, i närheten av biografen Kosmos. Möbler, Sovjetporslin, skor, kläder, cyklar och mycket mer går att hitta på UK. När jag är på humör jag kan spendera timmar där, speciellt när jag lyckas pricka in deras 1 euro-dagar och testar allt som kommer mig för. Som
Karin Lindroos skriver i sin bok Loppisfynd "De blygsamma priserna på missionsbodar och -stugor möjliggör vågade experiment med mönster, färger och stilriktningar." Det vill säga, man har råd att prova något nytt.

Enklaste sättet att ta sig dit är med spårvagn fyra mot Tondi. Kliv av stoppet efter Kosmos, som heter Vineeri. Du har Humana på höger sida, men korsa gatan och promenera genom valvet. Du kommer att se en stor orange port - då har du hittat rätt och kommit till en av Tallinns bästa second hand-ställen.


All lycka!

Ljus och kärlek
Elba
Bild: UK

2 kommentarer:

Petra sa...

Hm de som inte hade öppet när vi kom dit,,,synd de;) ha haaa! men vi fick motion i snön;)

Jessica - En flicka som är stark sa...

kul med second hand tips, även om jag inte befinner mig i Tallin...