tisdag 6 september 2011

Kulturkilometern
Kulturkilometer
Låt mig börja att säga, sänk era förväntningar. Jag och mina vänner hade alldeles för höga förväntningar innan vi startade kulturkilometerspromenaden. För just då under promenaden kändes det torrt, men i efterhand inser jag faktiskt att det var en rätt så trevlig promenad längs den historiska industrihamnen. Om än lite kort. Dessutom saknade jag mållinjen, vart har de gjort av skylten "Du är i mål"?
Kulturkm
Prickarna som du ser bör du besöka. Du kommer gå förbi Ökosaar, som är en gammal Londonbuss som gjorts om till en bar, kulturfabriken Katel, Patarei-fängelset, fler kaféer och mer happenings ännu längre ner mot vattnet. Försök att ta dig till varje ställe där det verkar hända något!
Last summer dayPatarei Prison
Var mer aktiv än vad vi var, gå in och exempelvis undersök Patarei-museet för två euro.
Kulturkilometer 2Patarei Prison bar
Sammanfattningsvis, det är möjligt att få en promenad fylld av kultur om du är aktiv. Vi dessvärre lyckades pricka in varmaste dagen i augusti, i kombination med att vissa var bakis och andra led av sömnbrist. Vi var helt enkelt inte tillräckligt ambitiösa för att få en värdig kulturpromenad.

Ta dig till Tallinns Linnahall (hamnen) där promenaden startar - du kommer i alla fall se starten!

Ljus och kärlek
Elba

Inga kommentarer: