onsdag 14 september 2011


Humana
Det är på tiden att vi pratar second hand-utbudet - det finns ingen annan stans i världen som jag fyndat så mycket och för så bra priser som just i Tallinn. När mina finaste vänner T och T bodde i Tallinn var det standard på lördagar att vi gjorde hela stan och utkantens second hand medan våra vänner sov ruset av sig.

Jag tänkte börja med kedjan Humana, de finns nämligen i de flesta hörn och bjuder oftast på något fynd. Priserna har visserligen stigit sedan euron infördes och de börjar bli mer och mer medvetna när de prissätter, men fortfarande finns fyndpotential. I slutet av varje månad rear de dessutom ut, de börjar med 50 procent på hela sortimentet för att sedan köra 3,5 euro för allt och slutligen avsluta med en euro för ALLT. Fantastiskt.

Jag har köpt så många kavajer och jackor för endast en euro, så det är Humana vi ska tacka när min flyttpackning kommer vara enorm och tung.

Jag listar adresserna till de mer centrala Humana-affärerna.

Narva maantee Humana (precis i centrum, närheten av spårvagnsstopp Hobu jaama)
Narva mnt 4

Kaubamaja Humana (bottenplan till Kaubamaja-gallerian)
Gonsiori 2

Tartu maantee Humana (i hörnet tvärsemot Stockmann-varuhuset)
Tartu mnt. 29

Kotzebue Humana (precis intill ryssmarknaden, i hörnet där Kopli-gatan startar)
Kotzebue 27

Pärnu maantee Humana (på höger sida strax efter biografen Kosmos)
Pärnu mnt 66


Ljus och kärlek
Elba

1 kommentar:

Petra sa...

å jag bara längtar dit igen,,,;) Puss