fredag 16 september 2011




Meriton hotel
Mitt favoritställe just nu är helt klart Meriton konferens- och spahotell. När jag inte är på jobbet befinner jag mig med största sannolikhet där, och tränar. Förutom att de har ett alldeles lagom stort gym med de flesta maskiner och redskap, samt diverse träningsklasser så som bodypump, zumba och yoga har Meriton även en vatten- och bastuanläggning.

Om du besöker Tallinn en höst- eller vinterdag rekommenderar jag verkligen ett besök på Meriton. Det är mycket gemytligare och definitivt lugnare (och tystare) än konkurrenten Kalev spa. Pool, jacuzzi, vattenmassage, arombastu, saltbastu, ångbastu och vanlig bastu är bland de saker som finns att tillgång på deras vattenanläggning. Jag tog själv med mig min familj dit en tidig påsk för två år sedan då vädret var riktigt rått utanför. Väldigt uppskattat! I samband med besöket på vattenanläggningen kan man givetvis boka in en behandling på deras spa.
Adressen är Paldiski mnt 4 och ligger precis nedanför Tompea castle.

Trevlig helg!
Ljus och kärlek
Elba

1 kommentar:

Petra sa...

Å spa behöver jag nu och samla nya krafter,)