söndag 28 augusti 2011

Telliskivi kirbuturg
IMG_1292IMG_1293IMG_1302IMG_1299IMG_1309IMG_1306
Området Telliskivi är perfekt för lördagshäng, särskilt de lördagar som det är loppismarknad. Igår var en sån dag och massvis av folk strosade omkring vid Telliskivi 60A. Solen strålade och det fanns en uppsjö av kaffekoppar, en fantastisk dag helt enkelt. De som känner mig vid det här laget vet att jag sällan går ifrån en loppis utan en inköpt kaffekopp. Antikviteter, ekogrönsaker, böcker, hantverk och andra intressanta prylar fanns också att skåda. Min kollega Karin köpte finfina skor för tre euro och jag själv blev bland annat en estnisk-svensk handbok rikare med bra fraser att kunna.

Telliskivi kirbuturg
Telliskivi 60A
10412 Tallinn, Estoni

Ljus och kärlek
Elba

4 kommentarer:

Petra sa...

Ååå vilka fina koppar;) Den längst till vänster blå/grön;) Vill ha!!! Gillar bilden med boken och handväskan väldigt mycket. Kram//Petra

Elba sa...

Petra: Jaa, du ska se alla koppar som jag köpt i helgen! Fyndat massa! Du kanske får komma hit en helg trots allt ;-)

sophia sa...

så snygga bilder Elin! love love love

Elba sa...

Sophia: Åh tack fina du! Lycka till idag!